De ziekenhuisfactuur
Elk ziekenhuis is wettelijk verplicht hetzelfde sjabloon te gebruiken voor een factuur. Omdat zo'n factuur een complex document is, krijgt u bij opname een brochure waarin de factuur in detail wordt uitgelegd (zie onderaan). Hierin staat o.a. een overzicht van de verschillende rubrieken op de ziekenhuisfactuur. U krijgt er ook een antwoord op veelgestelde vragen.
Om u een idee te kunnen geven van hoe uw factuur er zal uitzien, heeft het ziekenhuis een prijsraming gemaakt van een aantal veelvoorkomende ingrepen.
Wanneer moet u betalen?
U ontvangt de factuur een aantal maanden na uw verblijf. U moet dus niets betalen als u het ziekenhuis verlaat.
Een voorschot op de factuur wordt (bijna) nooit gevraagd. Bij een langdurige opname kan het wel zijn dat u een tussentijdse factuur krijgt.
Vragen?
Dan kunt u terecht bij de dienst facturatie:
- 011 826 454
- tarfac@mznl.be
- A-blok, gelijkvloerse verdieping (tegenover de opnamebalie)
- Maandag tot vrijdag (uitgezonderd feestdagen): van 8 tot 12 en van 13 tot 16 uur.
- 011 826 456
- debiteuren@mznl.be
- A-blok, gelijkvloerse verdieping (tegenover de opnamebalie)
- Maandag tot vrijdag (uitgezonderd feestdagen): van 8 tot 12 en van 13 tot 16 uur.
Vermeld bij uw contact steeds de naam van de patiënt en het factuurnummer.